Poczuj „smak” Berlina w Warszawie - Smaki Życia - Smaki Życia

Poczuj „smak” Berlina w Warszawie

Drukuj
fot. David Thunander
W dniach 17-29 października Warszawa będzie gościć wyjątkową inicjatywę, „Pop into Berlin”, czyli najnowsze berlińskie trendy w kulturze, sztuce, kulinariach, modzie, urodzie i lifestylu. Wszystko to pod hasłem „BERLIN 365/24”. Tym razem gospodarzem tej inicjatywy, odbywającej się w całej Europie, będzie Warszawa, w której, przy placu Dąbrowskiego 8, przez dwa tygodnie zagości „Pop into Berlin”.
„Pop into Berlin” to dwa wyjątkowe wydarzenia: „Pop-up-Store” i „Pop-up-Club” odbywające się tydzień po tygodniu, które będą prezentować przeróżne atrakcje niemieckiej stolicy. Najnowsze trendy w rozrywce, kulturze, zdrowym jedzeniu i wegańskiej modzie inspirowanej recyklingiem oraz mnóstwo innych atrakcji będzie tworzyć niepowtarzalną atmosferę rodem z Berlina.
 
W dniach 17-29 października serce Berlina przeniesie się do Warszawy.
 
Podczas „Pop into Berlin” warszawiacy i odwiedzający goście będą mieli możliwość:
zajrzenia do „teledisko” - najmniejszego klubu nocnego na świecie
podziwiania, po raz pierwszy w Polsce, TRISTANA - jedynej repliki słynnej czaszki Tyranozaura ze zbiorów berlińskiego Muzeum Historii Naturalnej
przyjrzenia się z bliska słynnej berlińskiej maskotce - Ampelmannowi, który oznajmiał mieszkańcom Berlina Wschodniego, kiedy bezpiecznie przejść przez ulicę, a także zachwycenia się oryginalną sztuką użytkową, np. kubkami zrobionymi z fusów po kawie
uczestniczenia w specjalnie przygotowanym programie Pop-up-Club, odzwierciedlającym kulturalną scenę berlińską: upcyklingową architekturę (przetworzone odpady wtórne, z których powstają designerskie, wartościowe produkty) reprezentowaną przez kolektyw „raumlaborberlin”, prefrormance artystyczny stworzony specjalnie na tą okazję, czy występy DJów
 
Pop-up-Store od 17 do 23 października
W tym czasie zarówno warszawiacy, jak i turyści odwiedzający „Pop-up-Store”, będą mieli okazję do zapoznania się z niemiecką stolicą i zakosztowania jej przedsiębiorczej i innowacyjnej atmosfery, właśnie poprzez kreatywność, która cechuje najlepsze produkty berlińczyków. „Pop-up-Store” to również możliwość obejrzenia, dotknięcia i kupienia wielu awangardowych przedmiotów przywiezionych z niemieckiej stolicy. To właśnie tutaj ponad 20. berlińskich producentów zaprezentuje swoje najbardziej ekskluzywne produkty – od akcesoriów modowych w przystępnych cenach, po unikatowe dodatki z najwyższej półki.
 
Pop-up-Club od 25 do 29 października
Z kolei „Pop-up-Club” otworzy swoje podwoje i pokaże najnowsze artystyczne i kulturalne trendy Berlina pod hasłem „BERLIN 365/24”. Partnerzy wydarzenia reprezentują również różne ekscytujące obszary, architekturę, sztukę i muzykę, czy koncept Creative City, które charakteryzują unikalną kulturę Berlina. Każdy dzień skupia się na jednym z tych tematów i jest moderowany przez eksperta z danej dziedziny: raumlaborberlin, Creative City Berlin i Newniq, Berlinische Galerie, Music Tech Fest i Musicboard Berlin.
W dniach 25-29 października klub zaprasza we wczesnych godzinach wieczornych i proponuje różny format rozrywki, od  wystaw, poprzez koncerty czy wideo instalacje.
 
Odwiedzający odkryją współczesną twórczość tego miasta obcując jednocześnie z muzyką i szeroko pojętą sztuką. W tym czasie, pod koniec każdego dnia, odbywać się będzie „Berlin Club Party” - krótki „wypad” po nocnym Berlinie, a wszystko to tuż za rogiem.
 
Jak twierdzi Burkhard Kieker, prezes visitBerlin, „będzie nam niezwykle przyjemnie spotkać się z warszawiakami i pokazać różne oblicza i tajemnice berlińskiej kultury poprzez najnowsze produkty i wystawy.” Ma on również nadzieję, że odwiedzający "Pop into Berlin” wybiorą się w przyszłości do niemieckiej stolicy i przekonają się sami, jak świetnym miastem jest Berlin.
 
Berlińskie marki prezentowane w "Pop-up-Store":
teledisko: Czy to budka telefoniczna? Czy to automat do zdjęć? Nie, to najmniejszy klub na świecie!
Muzeum Historii Naturalnej w Berlinie: Jak w Parku Jurajskim, tyle że naprawdę.  
Frau Tonis Parfum: Woń Berlina.
Candy Farm Berlin: Sen Jasia i Małgosi w ręcznie robionym deserze.
TomShot: Kreatywna i stylowa biżuteria.
AMPELMANN: Fantastyczny świat ludzika ze świateł na przejściu dla pieszych.
Kaffeeform: Sztuka picia kawy z kubka zrobionego z fusów od kawy.  
Raki: Postmodernistyczna i chaotyczna moda kreowana przez mieszkającą w Berlinie dziewczynę z Barcelony.  
Knalle: Wyśmienita prażona kukurydza dla wybrednych kinomanów.  
ManuTeeFaktur: Organiczna, egzotyczna i awanturnicza herbata.  
MINGA BERLIN: Skarpetki, które rozgrzeją Twój dzień.
Blank Etiquette: Gdy haute couture napotka modę uliczną.  
Format: Otwarta, wszechstronna, minimalistyczna i wegańska moda.  
P|AGE: Wyszukane wzornictwo i barwy Majów.  Moda globalna, ale nie zglobalizowana.  
TA-STE: Moda przyszłości w stylu klasycznym.  
minimum: Praktyczny wystrój wnętrza, minimalistyczne dekoracje, dyskretne akcenty.
OAK: Pielęgnacja brody. Broda to styl życia.  
Panono: Po prostu najlepszy panoramiczny aparat 360o na rynku.  
Paprcuts: Fajne portfele, oryginalne wizytowniki, etui ...  Wszechświat małych rzeczy i wielkich idei.   
Papertrophy: Zwierzęta z papierową duszą.  Dosłownie dzikie origami.  
 
Artyści wspierający  „Pop-up-Club”:
 
Architektura:
raumlaborberlin: To kolektyw architektów, których praca to połączenie architektury, sztuki, urbanistyki i miejskich inicjatyw urbanistycznych.
 
Creative City:
Creative City Berlin:  Portal Berlina dla osób zainteresowanych kulturą i sztuką.
Newniq: Nowy i unikalny.  Platforma dla projektantów.
Sourcebook: Przejrzysta moda: platforma b2b dla projektantów, agencji, brandów.
sygns: Fascynująca sztuka świateł w projektowaniu neonów.
Johannes Mundinger: Mural paint (malowidła na ścianach), często ze specyficznymi elementami miejsc, interaktywne instalacje i wystawy w galeriach i muzeach.
 
Sztuka:
Berlinische Galerie: Muzeum Sztuki Współczesnej, sztuki piękne: malarstwo, grafika, rzeźba, multimedia – fotografia, architektura, archiwa artystów.
Niklas Goldbach: Członek Senatu Kultury, obecnie na stałe rezyduje w Los Angeles. 
Daniel Cremer: Performer solowy, artysta, autor asamblaży (trójwymiarowa odmiana kolażu).
 
Muzyka:
Musicboard Berlin: Rządowy berliński promotor muzyków: We <3 Pop Culture.
Music Tech Fest: Światowy festiwal muzycznych pomysłów, wielkie, kreatywne laboratorium.
Nagula Dance: Nowatorski software, tłumaczący  ruchy ciała na muzykę: You are the music.
Basslet: Przydatny subwoofer dla Twojego ciała.
ANA ANA:  Berlińska artystka i muzyk w obszarze Elektro – Popu.
DJ Jemek Jemowit: Gwarancja ekscytujących nocnych imprez.
DJ Cambell Nomi: Pierwsza dama gatunku Afrobeats.
Martin Hossbach: DJ, twórca i kurator Festiwalu Berlin Pop-Kultur.
 
Więcej informacji na: